torsdag 12 februari 2015

Jag vill inte upptäcka min älskades rynkor


Istället vill jag se honom varje dag, så att det gradvisa åldrandet blir en naturlig del av vårt liv. Där varje rynka och grått hårstrå blir en smygande verklighet.

Jag vill inte att vi slutar se på varandra och en dag vaknar upp och ser två främlingar stå mitt emot varandra.
Istället vill jag veta hur han ser ut. Känna till varje förändring i hans utseende.

Likadant vill jag att han är närvarande och ser på mig. Känner till den jag är och blir. Följer vårt liv här och nu. Inte förvånas över att vi båda lever livet och tacksamt blir äldre för varje dag som går.

Var närvarande och var uppmärksam! Lyft nu blicken och se på det du har runt omkring dig. Vilka små, små förändringar har du att upptäcka idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar